Fotoğraf Tümü

Bir tasarımcı olarak; Yönetmen'in Yol Haritası.


Sizce Nasıl?

Filmi çekmek yetmez!.. Eğer yönetmen, doğru bileşenleri bir araya getirip-değerlendirecek donanıma sahip değilse, filmini tamamladığında kendini...

 

bir tasarımcı olarak;

YÖNETMEN'in YOL HARİTASI

"Kreatif Sürecin Başlangıcından, Seyirciyle Buluşuncaya Kadar Gereken,

Alt Yapıyı Oluşturmak…" 

06 Ocak 2016, Çarşamba, 19:30

Atölye Süresi      :  10 Hafta (Haftada 3 Saat)

Atölye Eğitmeni  :  Filiz Kaynak K.
 

Atölye İçeriği :  
Filmi çekmek yetmez!..  Eğer yönetmen, doğru bileşenleri bir araya getirip-değerlendirecek donanıma sahip değilse,  filmini tamamladığında kendini, hedeflemiş olduğundan çok uzak bir noktada bulabilir. 

Oysa bir filmi yönetmek; duygu ve iç güdülerin yanı sıra kreatif ve teknik donanım, doğru bir ekip ve planlama gerektiren bir yolculuktur.   
Yönetmen; tüm bunları bir araya getirip, doğru yönlendirebilen,  iyi bir tasarımcı olmak zorundadır.   

Atölyenin amacı: Yönetmene; fikir aşamasından itibaren, filmin tüm yapım sürecinde, etkili olabilmek ve tasarladığına en yakın sonucu alabilmek için, sahip olması gereken tüm bu temel bilgilerin ve sürecin paylaşılacağı bir yol haritası sunmaktır…

 

Atölye Programı     :
1.-2.Hafta:
Senaryo Okumak  
"İyi bir senaryomuz yoksa filmi baştan kaybederiz…"
Projemizi gerçekleştirme yolunda unutmamamız gereken şey;  doğru final için en büyük şansımızın, doğru bir başlangıç olduğudur.  
Bir yönetmen; çekim öncesi, çekim ve sonraki aşamalarda, doğru müdahalelerde bulunmak için, senaryoyu doğru okumak ve gerekirse 
doğru yönlendirmelerde bulunmak zorundadır. Senaryoyu; tür, amaç, mesaj, alt metin, kurgu, çatışma noktaları, karakter analizleri ve 
hedef kitle bazında doğru çözümlemek, senaristle doğru bir işbirliği ile filmin alt yapısını sağlam kurmak, bir yönetmene doğru bir 
başlangıç şansı tanır.  

Senaryonun dramatik unsurları, matematiği nedir,  çözümlemesi nasıl yapılır ve sonuçta bir yönetmen raporu nasıl çıkartılır… 
Türlere göre farklılıklar; Kısa-Uzun Metraj, TV. Dizileri ve Belgesel Film Senaryoları… 

 

3.Hafta:
Çekim Senaryosu Yazmak
"Senaryonun,  çekim senaryosuna dönüştürülmesi…"
Artık yönetmenin elinde, inandığı-iyi bir senaryo var.  Sıra bu senaryoyu, peliküle nasıl aktarmak istediğini; kreatif, teknik ve yapım 
ekiplerine doğru anlatmaya geldi. Ekip, bu konuda kafa karışıklığı yaşamadığı sürece, işi en kolaylaşacak olan kişi yine yönetmenin 
kendisidir çünkü… 
Çekim senaryosu; yönetmen tarafından yazılır ve senaryoyu seyirciye aktarmadaki özgün yorumunu ortaya koyar. 
Senaryonun, yönetmenin çekim dili, tarzı, görsel-işitsel atmosfer gibi her tür çekim teknik ve kurgu notlarını tüm ekibin anlayacağı
 şekilde, formüle ettiği çekim senaryosu, özellikle sinema filmlerinde, ekibin anayasası sayılır.  Ayrıca, yapımcının bütçeyi 
belirlemesinde de, en önemli etkendir.

 

4.Hafta:
Proje Geliştirme -Yapım Destek Fonları & Sponsorluklar
Eksik bütçeyi tamamlamak üzere, başvurulacak kurum, festival ve fonlar, başvuru koşulları, sunum hazırlıkları…
Filmi için gereken bütçeyi tamamlamak, yönetmenin işi değilse de, ülkemizdeki ve dünyadaki genel işleyişi bilmesi, gerekirse bu konuda yapımcıya öneriler getirmesi beklenebilir.  Ayrıca, pek çok bağımsız filmde, yönetmenler aynı zamanda yapımcı ya da yapım ortağıdır. 

 

5.Hafta:
Pazarlama & Tanıtım Stratejisi 
Yapımcı ve bazı durumlarda dağıtımcı ile birlikte; senaryo koşullarında, hedef kitleye uygun pazarlama-tanıtım stratejisi ve planlaması oluşturmak, bu amaçla kullanılacak doğru mecralara karar vermek, çekim öncesini de kapsayacak bir date line çerçevesinde harekete geçmek… 

 

 

6.Hafta: 
Ön Hazırlık / Pre-Production Süreci 
"Öncelikli Tercihler Oluşturmak…"
Senaryo ve Bütçe koşullarında;  Casting - Ekip - Ekipman- Mekan vb. konularda yapımcı ve kreatif ekip ile işbirliği halinde, öncelikli 
tercihler oluşturmak, vazgeçilmez ya da vazgeçilebilir kalemler konusunda karar verme süreci ve bu doğrultuda; doğru bileşenleri 
bir araya getirmek üzere yapılan çalışmalar...  

 

7.Hafta: 
Görsel ve İşitsel Atmosfer Tasarımı
Prova Süreci 
Yönetmenin, senaryo ve çekim senaryosu doğrultusunda; kreatif ekip ve oyuncuları ile bire bir yapacağı sıcak çalışma süreci… Gerekirse, deneme çekimleri de bu sürece dahildir…

 

8. Hafta:
Çekim Süreci ve Dinamikleri  
Filmin çekim süreci; set koşulları ile senaryo koşullarının buluşması… … Öngörülen ve öngörülemeyen durumlar… Sahneye uygun,  
kamera ve diğer ekipman kullanımına dair tüyolar, ekip ve oyuncu yönetimi… 
Post Production Aşaması 
Kurgu, Görsel-İşitsel Efekt, Color Grade, Eksik Dublaj, Ses Dizaynı, Laboratuar Süreci …
Farklı Mecralar için; Teaser & Fragman Hazırlamak

 

9.-10. Hafta:
 Örnek Sahne Çekimi
Katılımcılara; tek mekan,  küçük bir teknik ekip ve oyuncu desteği ile kendi sahnelerinin yönetmenliğini yapma olanağı… 
Atölye bitiminde,  bu 3-4 dakikalık sahneler, kurgusu ve miksajı yapılmış olarak kendilerine teslim edilecektir…

Ayrıntılar için 0212 292 42 01 iletisim@ifsak.org.tr


Facebook Yorumları

Twitter akışı

New Sanat Yorumlar

Bekle! Yorum yazmak için üye olmalısın Üye isen burayı tıkla. Üye olmak için de burayı tıkla.